BACI SE NA POD
Država:
Hrvatska
Godina:
2022
Žanr:
Drama, Kino magistrala - premijere, LuS - doma, Obiteljski film, uskoro
Trajanje:
1 hours 16 minutes
Redatelj:
Nina Violić
Glumci:
Goran Bogdan, Nina Violić, Bruno Frketić Bajić, Lee Delong

 

Posljednji trenuci zafrkancije, nježnosti i apsurda prije rastanka jedne obitelji. Dok se roditelji bave zamjeranjima i prebacivanjem krivnje, njihov šestogodišnji sin svoj svijet gradi kroz igru. Svatko ima svoju istinu, u čiju ćete povjerovati?

 

Bilješka redateljice o filmu

To je film o tome da nismo sposobni vidjeti istinu i kako je sve u što vjerujemo da nam se dogodilo naš subjektivni doživljaj.
Zanimalo me koliko mogu graditi priču isključivo kroz psihologiju likova, koliko se ta priča može nadopunjavati kroz njihovu različitost i koliko oni postaju neki potpuno drugačiji likovi kroz pogled drugog lika.
Smjestila sam radnju pola sata prije raspada jedne male obitelji. Ta mi je tema bliska jer sam i sama prošla kroz traumu razvoda i osjećaja krivnje što donosim odluku ne samo za sebe nego i za svoju kćer.
Naše mačoističko društvo podrazumijeva ostavljene žene i muškarce koji vode dvostruki život, a u mom iskustvu i krugu u kojem živim brak napuštaju uglavnom žene, i to ne zato što imaju nekog drugog, nego zato što u većini situacija žele od života više nego njihovi muževi. To je također nešto čime sam se pozadinski bavila u filmu.
Nisam se žanrovski određivala, naše grčke prodajne agentice stavile su ga u kategoriju art-house filmova, ali možda kroz šalu možemo reći da je to jedan obiteljski film namijenjen svim vrstama obiteljskog odnosa, i funkcionalnog i nefunkcionalnog i potpuno rasutog. Trudila sam se u tu situaciju unijeti puno topline, zafrkancije, budalaština i apsurda.
Mene su oduvijek otkad se bavim filmom, a to je već 30 godina, fascinirali filmovi koje su režirali glumci. John Cassavetes sigurno je redatelj koji je još davno najviše utjecao na mene i na moj pogled na film. Ne samo zato što su glumci u tim filmovima izuzetni i nepredvidljivi, nego i način na koji glumac kad režira vidi situaciju. Taj je pogled često intuitivan, subjektivan, često iz pozicije lika, a ne priče. Otkada sam prije deset godina počela razvijati Baci se na pod pa dok ga nisam završila, stalno bih se vraćala na tu izvornu točku. Danas, kad je gotov, sigurna sam da smo u tom intuitivnom i nepredvidljivom smislu stvorili jedan zanimljiv svijet u kojem je igra beskonačna.